Valoración: 3.06 (288 votos)

Deseñada por Alberto Corazón en 2000 para o concello de Bilbao, supón un intento de normalización da chamada “letra vasca”, sintetizando nun só tipo de letra todas as formas características deste estilo. A intención deste proxecto, impulsado polo concello e por BILBAO Ría 2000 era empregala no sistema de sinalización urbana da cidade, dotándoa dun sistema eficaz e claro e, ao mesmo tempo, lograr un elemento de identidade urbana. Na busca da orixe e esencia da letra vasca, Alberto Corazón mergullouse nos arquivos, especialmente no etnográfico de Bayona, co obxectivo de analizar os tipos de letra empregados dende o século XII. Comezouse a empregar nalgunhas estelas funerarias gravadas en pedra ou na madeira, en mobles populares. Ao principio foi coñecida como “escritura románica” por ser unha interpretación un tanto libre que os ebanistas fixeron do tipo de escritura empregado nas igrexas románicas, e foi evolucionando fixándose os trazos máis característicos deste estilo. Ao tratarse dunha escritura utilizada para inscricións, tan só posúe os caracteres maiúsculos. A letra vasca comezou a empregarse de forma extensa e xeneralizada na rotulación comercial a mediados do século XX e por eso a resposta do concello, creando esta tipografía sobria e elegante que asume a longa tradición popular do País Vasco ofrecéndoa ademais de modo gratuíto e desinteresado.

Ligazóns


712 comentarios:

euskal letra
zaloacampo@hotmail.com

HASPEREN ETXEA

ZeRK

ke pasa neng

DaNi

me parece bastante bonita el tipo de letra vasca,ojala algunos programas de ordenador pudieran escribir con ese tipo de letra.AgUr

ja ja

En lo que buceó Alberto Corazón es en el tipo de letra Albertus.....clara copia, bueno, como que es la misma cambiando la "j"

Anónimo

Se trata de una versión muy mal modificada de la tipografía "ALBERTUS". Vaya tomadura de pelo!

bocazas
noteimporto@hotmail.com

Hombre identica no es :
http://www.signumart.com/en/fonts/family/albertus_/be-2.html

ojo ! a mi ni me va ni me viene pero estos derroches de critica ignorante sin fundamento, no tienen fundamento
Yo dejo el link para que cada cual pueda tener su opinion.

Damian
dsintekzombie@hotmail.com

Esta buena

S

Quitamos los remates y que nos queda...efectivamente Albertus

Arri
arriaga@bacreativos.com

A mi no me emociona. Como no he visto nada más que el resultado, ignoro el proceso y por tanto no juzgare si técnicamente ha sido riguroso o no. Expreso mis gusto y el tipo, no e parece que satisfaga la necesidad de modernizar el conjunto de tipografías vascas.
La sensación de que ha tirado por la calle del medio sin profundizar, no me la quitará nadie, pero tampoco la de queel resultado al menos, tiene un pase.
Sobre lo de parecerse a otra tipografía, creo que es evidente que es inevitable, incluso si no se ha utilizadio de base. Si como dice Damian, quitamos los "remates", las serifas, algunos gestos gráficos y no los tenemos en cuenta, entonces solo habría dos o tres tipografias. Con y sin serifas, o solo una si no tenemos en cuenta las serifas…
Que nos hubiera gustado más… claro, pero a un peral no se le piden manzanas.
Estudiad el trabajo de George Bain y otros diseñadores y artistas irlandeses y ecoceses para recuperar, comprender y por tanto ser capaz de generar diseño celta nuevo y estareis de acuerdo conmigo en que un trabajo de ese nivel no se puede contratar, pues es el resultado de varios años de trabajo.

Un saludo


Creative Commons License
Esta obra está baixo unha licenza Recoñecemento 2.5 España de Creative Commons.